Zawartość

Trening mięśni brzucha przed latem

 

     Na zrobienie przysłowiowej „kratki” na brzuchu nigdy nie jest za późno. Większość osób sukces w tym względzie wypatruje w wykonywaniu dziesiątek, setek a nawet tysięcy powtórzeń na tą partię mięśni. Podejście takie niestety jest błędne, same ćwiczenia nie pomogą nam w zdobyciu idealnej talii.

Ćwiczenie 1: 


Czy wiesz, że… 

     Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to przyjrzeć się temu co spożywamy. Prawdą bowiem jest to, że brzuch robi się w kuchni a nie na siłowni. Odżywianie to 70% (a nawet 80%) tego jak wygląda nasze ciało a tym bardziej brzuch, aby go „odkryć” i uwidocznić mięśnie należy zadbać o właściwą jakość spożywanych produktów, a także odpowiednią ich wartość kaloryczną, która to dla każdego z nas z racji wieku, wzrostu i płci jest inna.

Ćwiczenie 2: 

Trening to nie wszystko! 

     Ćwiczenia choć warunkują wygląd naszego brzucha (zaledwie w 30%) odgrywają znaczącą rolę jeśli chodzi o kształt i wytrzymałość mięśni. Większość z nas marzy o tym aby mieć wąską wyrzeźbiona talię, ale podczas treningów popada w przesadę i robi nieskończoną ilość ćwiczeń, serii i powtórzeń, nie jest to dobra droga do naszego celu. Tak aby ładnie i prawidłowo kształtować mięśnie brzucha musimy robić określoną liczbę powtórzeń tak aby nie „przepalić” tych mięśni a spowodować ich korzystny rozwój . Taką liczbę serii jaką należałoby robić jest minimalna liczba 8 a maksymalna 15 serii, jeśli chodzi o liczbę powtórzeń w serii to jeżeli będziemy wykonywać w okolicach 8 powtórzeń to będzie bardziej wpływać to na masę naszych mięśni brzucha, natomiast jeśli ilość powtórzeń będzie oscylowało w okolicach 15, wtedy brzuch będzie nabierał bardziej kształtu niż masy. Warto w zakresie dopuszczalnych 15 serii zrobić ćwiczenia zarówno na masę jak i na kształt.

Ćwiczenie 3: 

Najważniejsze jest… 

     Moje podejście do treningu brzucha przedstawia się tak jak na zdjęciach. Zazwyczaj robię każde ćwiczenie po 4 serie, na tyle ruchów ile danego dnia pozwala mi organizm.

Zapraszamy na treningi do Niku Fitness

Dawid Damasik