Zawartość

Z nami schudniesz skutecznie

Z uwagi na zbliżający się okres postanowień noworocznych przygotowaliśmy dla Was klika rad, które pomogą Wam osiągnąć sukces i od nowego roku rozpocząć pracę nad ciałem i duchem.  W dzisiejszych czasach, wiele osób boryka się z problemem nadwagi lub otyłości, można więc stwierdzić, że skuteczne odchudzanie to bardzo trudne zagadnienie. Podejmując ten temat powinniśmy na samym początku wytłumaczyć czym w ogóle jest dieta, ponieważ wielu osobom wydaje się, że kryje za sobą słowo „tymczasowość”. Może to właśnie jest przyczyną braku oczekiwanych efektów. Wielu osobom dieta kojarzy się tylko i wyłącznie z odchudzaniem, ale tak nie jest. To  cały nasz sposób odżywiania, który stosujemy każdego dnia. Dieta to nie tylko poniedziałkowe postanowienie, dieta to nie tylko zakupy w sklepie ze zdrową żywnością i wreszcie dieta to nie tylko 3 miesięczna kuracja odchudzająca lub co gorsza – głodówka. Dieta to całokształt naszego sposobu odżywiania, nie wolno o tym zapominać, ponieważ łatwo można wrócić do dawnych nawyków żywieniowych. Mówiąc o zmianie diety musimy przede wszystkim zdawać sobie sprawę, że to nie tylko chwilowa zachcianka, ale zobowiązanie na całe życie. Dieta, aby była skuteczna musi być odpowiednio dobrana do naszych celów, a my musimy być w pełni świadomi tego, że to długotrwały proces. Oto kilka rad, które pomogą wytrwać w postanowieniach a także pomogą Ci starannie zaplanować proces skutecznego odchudzania.

Kiedy podejmiemy decyzję o zmianie stylu życia i odżywiania, dobrym sposobem na wytrwanie w postanowieniu jest powiadomienie o tym osób z najbliższego otoczenia– męża, brata, siostrę, szwagra i nawet te nielubiane koleżanki z pracy. To jeden z kluczowych czynników sukcesu, który sprawi, iż odchudzanie będzie skuteczne. Dlaczego to takie ważne? Po pierwsze, to bardzo dobry motywator. Nie pozwala nam się przyznać do porażki czy drobnej słabostki jakim jest np. kostka czekolady. Po drugie, jeśli faktycznie danej osobie na Tobie zależy, zrobi wszystko, aby Cię wspierać w Twoim postanowieniu. Nie pozwoli Tobie niczego podjeść, a także sam 10 razy zastanowi się zanim zaproponuje wypad na miasto, czy po niedzielnym obiedzie wyciągnie pyszny serniczek z lukrem. Podsumowując, aby odchudzanie było skuteczne musisz wciągnąć w to osoby z najbliższego otoczenia.

Kolejnym etapem jest ubranie wszystkiego w konkretne liczby, czasem dość duże, aby uświadomić sobie skalę problemu. Należy się zważyć, zmierzyć obwody- w pasie, biodrach, pośladkach i udach. Odchudzanie będzie skuteczne, jeśli jesteśmy w pełni świadomi tego jak wyglądamy i tego jak chcielibyśmy wyglądać.

biało

Następnie możesz rozpocząć zabawę w małego Head Huntera. Poszukaj dietetyka i fitness klub, bez odpowiedniego zaplecza i wsparcia ekspertów, Twoje wysiłki nie przyniosą pożądanych efektów. Skuteczne odchudzanie to efekt współpracy z innymi ludźmi, ponieważ nikt z nas nie jest specjalistą w każdej dziedzinie. Zacznij od wywiadów wśród swoich najbliższych- może mają kogoś, godnego polecenia. Jeśli nie, możesz pomóc sobie, poszukując w Internecie, jednakże bądź ostrożny. Często zdarza się, że wpisy na forach Internetowych są niewiarygodne. Pamiętaj, że często kluby fitness oferują także wsparcie dietetyka albo dietetyk i trener to dwa w jednym. Kiedy trafisz już na wizytę do dietetyka zwróć uwagę na kilka ważnych kwestii:

  • czy dietetyk zalecił badania krwi, badania na nietolerancję pokarmową, powinien, aby stworzyć dietę dostosowaną do Twoich potrzeb i ograniczeń
  • czy dietetyk faktycznie rozpisuje dietę pod Ciebie i będzie ją modyfikować w zależności od etapu odchudzania, na którym jesteś- często zdarza się, że dietetycy mają już przygotowane diety, które rozdają swoim podopiecznym, co nie świadczy o nich dobrze
  • zwróć uwagę na ilość posiłków i ich różnorodność.

post 1

 

Jeśli dietetyka już mamy, możemy przejść do kolejnej części- aktywność fizyczna. Niezwykle ważny element skutecznego odchudzania, ponieważ pobudza hormon wzrostu. Hormon wzrostu powoduje utratę tkanki tłuszczowej i budowę tkanki mięśniowej, co w konsekwencji przyspiesza przemianę materii. Ponadto połączenie diety i ćwiczeń nie jest przypadkowe- ograniczenie kaloryczne jakie daje nam dieta sprawia, że organizm musi pobierać energię z zapasów. Przy wyborze odpowiedniego klubu, kieruj się kilkoma prostymi zasadami:

  • znajdź klub, który znajduje się niedaleko twojej pracy lub domu
  • najlepiej rozpocznij od ćwiczeń z trenerem, ponieważ nie tylko zaznajomi Cię z siłownią, ale również powie jakie ćwiczenia, przy Twoim stanie zdrowia i poziomie nadwagi, będą odpowiednie. W Niku każdej nowej osobie przysługuje jeden trening z trenerem na siłowni.
  • w klubie musisz czuć się swobodnie, wygodnie, ponieważ będziesz spędzać tam dużo czasu
  • w przypadku odchudzania bardzo ważną rolę odgrywają ćwiczenia Cardio, dlatego zwróć uwagę czy klub jest odpowiednio wyposażony, w maszyny typu bieżnie, orbitreki, rowerki, stepery.

Pamiętaj, dla osoby, która jest w trakcie takich przemian i pragnie, aby odchudzanie przyniosło pożądane efekty, ważna jest i dieta, ale i ćwiczenia w relacji 7/3 – 70-% stanowi dieta, 30% ćwiczenia.

Kolejną złotą zasadą, która warunkuje sukces jest jedzenie posiłków co 3 godziny. Zbyt długa przerwa między posiłkami, może sprawić, iż ciężko będzie zaspokoić głód. Przygotuj sobie wcześniej jedzenie na cały dzień. Pamiętaj, aby pić wodę, ponieważ organizm, kiedy dostaje jej za mało- zaczyna ją magazynować.

Efekt plateau i efekt jojo- wbrew pozorom, nie są to aż tak oddalone od siebie pojęcia. Efekt plateau to okres, w którym nasza waga staje, tzn. przestaje spadać pomimo wysiłków i wyrzeczeń. Organizm spowalnia przemianę materii w obronie przed utratą wagi. W zależności od osoby taki stan może utrzymywać się od kilku dni do kliku tygodni. Im intensywniej się odchudzamy tym efekt plateau silniejszy. Objawami takiego procesu są dreszcze, uczucie zmęczenia, bóle mięśni. Jeśli chcesz przetrwać okres plateau powinieneś- zwiększyć ilość białka w diecie, pilnować regularności posiłków, pić więcej wody, trochę odpocząć- daj sobie chwilę. Od pojawienia się przestoju w utracie wagi blisko już do rezygnacji z odchudzania i powstania efektu jo-jo. Wiele osób kończy swoją dietę właśnie na tym etapie. Jo-jo- powrót do wagi sprzed odchudzania lub nawet zwiększenia wagi w porównaniu do stanu początkowego. Zastosowanie powyższych zasad i pilnowanie diety to gwarancja niepojawienia się efektu jo-jo.

pogada 1

Podsumowując, skuteczne odchudzanie jest tylko wtedy, kiedy wcielisz w życie nasze zasady i będziesz się ich trzymać.

  1. Powiadom wszystkich o swojej diecie.
  2. Zważ i zmierz się dokładnie.
  3. Znajdź eksperta – dietetyka, trenera.
  4. Wybierz odpowiedni klub fitness.
  5. Jedz posiłki co 3 godziny.
  6. Pij dużo wody.
  7. Nie daj się efektowi plateau i jo-jo.

Teraz, jeśli już wiesz co zrobić, aby Twoje odchudzanie było skuteczne, to zabieraj się do pracy- trzymamy za Ciebie kciuki.