Zawartość

Pilates

Wtorek 22 Sierpień 2017

20:00-21:00
Pilates
Kristina
podstawowy

Wtorek 29 Sierpień 2017

20:00-21:00
Pilates
Kristina
podstawowy

Pilates  w Niku Fitness Poznań

To bardzo popularna metoda treningu, której zwolenników przybywa z roku na rok. Dlaczego Pilates jest warty uwagi? To rodzaj ćwiczeń, który buduje świadomość ciała, tym samym nasza praca nad nim jest bardziej efektywna. Nie ma żadnych, przeciwwskazań co do ćwiczeń Pilates, a wręcz obecność na nich jest obowiązkowa! Pilates wzmacnia mięśnie, ale ich nadmiernie nie rozbudowuje. Odciąża nasz kręgosłup i pomaga w eliminacji wad postawy.

Pilates, postrzegany jest jako forma edukacji ruchowej, czyli zajęć, od których powinno się rozpocząć swoją przygodę ze sportem.  Ten system ćwiczeń fizycznych wymyślony na początku XX wieku przez Josefa Pilatesa, którego celem miało być rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. System Pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Pilates został wymyślony, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. W tej metodzie bardzo ważną rolę odgrywa skupienie i koncentracja uczestników.

Pilates: Na czym polega?

W zajęciach Pilates postawą jest nie ilość, a jakość wykonywanych ćwiczeń. Tu liczy się precyzja każdego nawet najmniejszego wykonywanego ruchu. Zajęcia Pilates są oparte na elementach ćwiczeń korekcyjno-rehabilitacyjnych, a w formie zaawansowanej również pozycji gimnastycznych i akrobatycznych. Ćwiczenia Pilates wzmacniają mięśnie głębokie brzucha i grzbietu. Podczas zajęć Pilates wzmacnia się też mięśnie małe i słabe, z których istnienia często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy, dopóki nie zaczniemy ćwiczyć. Wiele osób zapomina o mięśniach głębokich, które poprawiają nie tylko wygląd naszego brzucha, ale także postawę całego ciała. Uczestnictwo w tego typu zajęciach z pewnością poprawią koordynacje ruchu z oddechem i wykonanie tego ruchu odpowiednimi mięśniami.

Pilates: Efekty

– korzystnie wpływa na prawidłową postawę ciała,
– poprawia elastyczność mięśni i stawów,
– kształtuje świadomość mięśniową i kontrolę ciała,
– wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania,
– odciążenia kręgosłupa, poprawa postawy,
– obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących
– zwiększenie siły mięśni, w szczególności mięśni brzucha
– równoważnie siły mięśni po obu stronach ciała
– znaczące wysmuklenie sylwetki
– poprawa stabilność kręgosłupa i poprawa równowagi
– nauka prawidłowego, pełnego oddechu
– rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców.

Pilates: Dla kogo?

Jeśli chcesz coś zmienić w swoim życiu, ale nie wiesz jak to zrobić, zacznij od tych zajęć! To metoda treningowa, która jest idealnym uzupełnieniem dla wielu dyscyplin sportowych.
Technika Pilates jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku, stanu zdrowia czy zaawansowania.
Podczas ćwiczeń Pilates nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków – jest to metoda doskonała dla osób z bólami stawów i kręgosłupa, dla osób z nadwagą oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. Warto wybrać Pilates, ponieważ jest to połączenie tego co najlepsze- modeluje ciało, ma pozytywny wpływ na ciało i wyrabia właściwe nawyki ruchowe.

Jeśli masz dodatkowe pytania, dotyczące zajęć PILATES, skontaktuj się z Nami pod nr tel. 61 826 85 82.