Zawartość

Stretching

Niku Fitness Stretching

 

Środa 20 Wrzesień 2017

19:00-19:30
Stretching
Leszek
podstawowy

Czwartek 21 Wrzesień 2017

21:00-21:30
Stretching
Marcin
podstawowy

Piątek 22 Wrzesień 2017

9:00 - 10:00
Stretching
MonikaWitkowska
podstawowy

Sobota 23 Wrzesień 2017

12:00-12:30
Stretching
Karol
podstawowy

Poniedziałek 25 Wrzesień 2017

21:00-21:30
Stretching
Leszek
podstawowy

Środa 27 Wrzesień 2017

19:00-19:30
Stretching
Leszek
podstawowy

Czwartek 28 Wrzesień 2017

21:00-21:30
Stretching
Marcin
podstawowy

Piątek 29 Wrzesień 2017

9:00 - 10:00
Stretching
MonikaWitkowska
podstawowy

Sobota 30 Wrzesień 2017

12:00-12:30
Stretching
Karol
podstawowy

Poniedziałek 02 Październik 2017

21:00-21:30
Stretching
Leszek
podstawowy

Środa 04 Październik 2017

19:00-19:30
Stretching
Leszek
podstawowy

Stretching

Mówiąc o jakiejkolwiek pracy fizycznej musimy sobie zdać sprawę, że odbywa się ona za sprawą naszych mięśni, aby pracowały one w odpowiedni sposób musimy pamiętać nie tylko o ich wzmacnianiu. Jeśli chcesz odpowiednio rozwinąć swoje mięśnie musisz je odpowiednio rozciągać. Rozciągnie mięśni przyczynia się do spadku ryzyka kontuzji, ale żeby tak się stało musimy pamiętać, że nasz sprawność ruchowa powinna być systematyczna i regularna. Stretching to system ćwiczeń rozciągających mięśnie, a przy tym to sposób bardzo prostu i przyczynia się do poprawy ogólnej sprawności ruchowej. To działanie mające na celu zwiększenie elastyczności układu ruchowego ciała. Istotne, aby podczas wykonywania ćwiczeń zachować równomierny oddech i bezpieczną postawę. Nie należy utożsamiać stretchingu z gwałtownym naciąganiem mięśni. Prawdziwy stretching oferuje znacznie szersze możliwości i wiele różnych sposobów rozciągnięcia naszego ciała.

Stretching: Na czym polega?

Stretching można podzielić na trzy główne fazy:

  • napięcie- czyli statyczne, izometryczne napięcie mięśnia
  • odprężenie- kilku sekundowe rozluźnienie
  • spokojne, powolne rozciąganie.

Stretching polega na kilkusekundowym napięciu mięśnia i powolnym jego rozluźnianiu. Potem następuje rozciąganie przez kilkanaście sekund. Najlepiej jest przed stretchingiem rozgrzać mięśnie, ponieważ zwiększa to efekty rozciągania i zapobiega kontuzjom. Stretching to idealny sposób na wyciszenie. Ćwiczeń łatwo się nauczyć, ponieważ sami wiemy najlepiej w jakich partiach mięśniowych odczuwamy największe napięcie. Do zajęć nie potrzebujemy specjalnych przyrządów, dobrze jest rozciągać się pod ciężarem własnego ciała. Jednakże dla urozmaicenia można wykorzystywać piłki taśmy, pomoc osoby drugiej, ponieważ sprawia to, że stretching jest ciekawszy a tym samym cały trening jest bardziej efektywny. Warto wspomnieć, że odpowiednio przeprowadzony stretching przyczynia się nie tylko do rozluźnienia mięśni, ale także do odprężenia psychicznego. Proces stretchingu może ułatwić nam następujące zasady- myślenie o rozciąganym mięśniu- czucie procesu, przyjęcia wygodnej pozycji, spokojne i równomierne oddychanie. CO WAŻNE! Podczas tych zajęć nie wolno porównywać się do innych, ponieważ gibkość to sprawa bardzo indywidualna, każdy jest na innym etapie. A zbyt mocne rozciągnie może przyczynić się do naderwania, uszkodzenia czy przeforsowania mięśnia.

Stretching: Efekty

- poprawa ukrwienia układu motorycznego
- zwiększony zakres ruchu
- zwiększenie gibkości
- wysmuklenie mięśnia
- rozluźnienie mięśni po treningu
- sposób na zapobieganie kontuzjom

Stretching: Dla kogo?

Stretching to działanie, dla każdego, który chce poprawić swój codzienny komfort. Pomaga pozbyć się uczucia sztywności i uelastycznia mięśnie. Stretching powinien być wykonywany przez każdą osobę ćwiczącą, ponieważ zwiększa nasz zakres ruchu. Jeśli chcesz właściwie funkcjonować, nie mieć przykurczy czy bólu mięśni uprawiaj Stretching po każdym wysiłku fizycznym czy nawet niezależnie od niego. To poprawi Twoja postawę ciała i samopoczucie!

Jeśli masz dodatkowe pytania, dotyczące zajęć STRETCHING, skontaktuj się z Nami pod nr tel. 61 826 85 82.